På bättringsvägen.

Godkväll på er! Nu har jag precis nattat min lilla älskling och det som jag inte ville skulle hända har hänt. :/ Han har blivit smittad av oss och hostar och snorar han med nu, han hade även 38,0 i feber tidigare (inte så farligt men ändå) fast nu har den sjunkit så jag slapp ge honom alvedon. Jag hoppas bara inte att det blir värre! Det gör så ont att se sitt eget barn må dåligt och vara så sjuk stackarn .. Men men, som jag skrev till en vän förut så det kommer nog hända många gånger nu dom här första åren, speciellt dagis tiden. Inte bara feber, hosta och snor då utan säkert löss, magsjuka och annat otrevligt .. Jag har gett lilleman lite vatten idag också för hans hals, man vet ju själv när man hostar så känns det ju torrt i halsen efter och så läste jag på vårdguidens hemsida att man ska ge barn mycket att dricka när dom har hosta. När det gäller mitt och Elias tillstånd så är vi båda på bättringsvägen i alla fall men jag tror nog att vi tyvärr blir hemma veckan ut och vilar, åtminstone tills fredag minst. Fast imorgon ska Elias åka med sin pappa och handla hem grönsaker och sånt för att han ska laga tacos till hela family. Jag älskar tacos, det är min favorit! Vilken är eran favorit maträtt? Och om ni var tvungna att välja en ända maträtt som ni var tvungna att äta i hela erat liv, vilken skulle det vara då? Hehe!
Alltså måste nog gå till VC igen, det är inte klokt vilken huvudvärk jag har haft nu flera dagar i rad. Är det migrän eller vadå? Har aldrig haft migrän så vet inte hur det känns. :/ Det är inte skönt och igår kväll kunde jag knappt somna p.g.a mitt huvud. Men jag ska lägga mig snart igen så det inte blir lika sent som igår för ju längre jag är uppe desto ondare får jag. Sov så gott! <3

                               


Kommentarer
Postat av: jacqi

typ nio månader är det bestämt :)

2011-01-06 @ 14:58:47
URL: http://sensella.blogg.se/
Postat av: jannina

taaaaaack för tacos lunch :D det var smaskeeens :D <3

2011-01-06 @ 18:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0