Lilleman var så duktig idag så!

Ja, jag är jätte stolt över min pojke, han fick sin första vaccination och han skrek inte alls länge. Han fick inte bara 1 spruta utan 2 till och med, så han var verkligen extra duktig! Jag får hoppas att han inte får någon feber nu men än så länge har han mått bra, lite trött bara men det sa barnmorskan att det är helt normalt att dom kan bli. Sen så vägdes han och mättes äntligen och han har gått upp 1 kg sen sist, alltså väger han nu 6720 gram och är 62 cm lång. Min lilla knubbis! Efter att vi var där, vi var dom ända kvar där + min barnmorska som skulle stänga ner. Kändes lite skumt att vara där när det var alldeles tyst och mörkt, haha. Men efter att vi var där så gick vi till centrum, jag hämtade ut mitt paket äntligen, köpte en julblomma till min mamma och en likadan till min styvfars mamma. Jag passade på att köpa 4 paket hårfärg också för jag och min svägerska ska färga håret svart imorgon så vi är snygga till nyår. ;) Där efter tog vi bussen raka vägen hem till mammsen min, det var kul och träffa dom igen. Det var kul att Elias pratade och hade mycket gemensamt med min styvfar också. Apropå ordet styvfar, jag tycker att det låter väldigt konstigt. Normalt sätt brukar jag säga låtsas pappa men det låter också ganska konstigt? Vad brukar ni kalla era mammors nya män för, låtsas pappa, styvfar, plast pappa, bonus pappa eller kanske något helt annat? Nåja, vi åt jätte god middag där. Grillad kyckling spett med hemma gjord potatis sallad och så fanns det också kött med ris om man ville ha det. Till efterätt hade min mamma gjort typ som creme brulee fast kall tillsammans med kondenserad mjölk och grädde, mums! Vi var kvar där ganska länge men vid 22:15 bestämde vi oss för att börja röra oss hemåt. Brukar sällan vara ute så länge egentligen för jag vill helst vara ganska sträng med rutinerna med Tino, vill helst att han ska vara i sängen mellan 21:00 - 22:00. Men men, någon gång måste man ju kunna vara ute längre, jag kan ju inte isolera mig bara för att jag har barn ändå. Åh, nu vill jag lägga mig men jag kan inte för jag måste vänta på att tvätten ska bli klar. Ska kika runt på facebook en stund innan dess. Natti natti! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0