Hemma nu.

Kom hem för ett tag sen, det har varit en lång dag idag. Först åkte vi till min pappa och träffa mina kusiner, min faster och farfar. Käkade lite julmat där för tredje dagen i rad sen fick jag lite pengar också i julklapp, alltid behövligt. :) Vi var där en stund och alla var glada över att se Valentino igen. Sen åkte vi vidare till Spånga där själva kyrkan ligger, först så sjöng dom lite och sånt som dom brukar och sen fick Valentino döpas. Elias pappa sa några saker på spanska som jag inte alls förstod men Elias syster förklarade lite grann för mig. Vi kommer nog förmodligen döpa honom i svenska kyrkan också så småningom men det kanske blir till sommaren i så fall. Sen vart det lite fika och sen åkte vi hem och nu är jag hur trött som helst så jag och Elias ska strax lägga oss och kolla på Karate kid, den är så bra! Imorgon ska jag sova ut fast på kvällen, klockan 16:30 ska Tino få sin första vaccination, han skulle egentligen fått den i onsdags men då var jag så sjuk så jag orkade inte + man vill ju inte smitta ner alla andra bebisar så vi fick stanna hemma. Jag är så nyfiken på vad han väger och hur lång han är nu så jag längtar verkligen till imorgon. Sist han vägdes och mättes var för över 1 månad sen och då vägde han 5710 gram och var 59 cm lång, så det ska bli spännande att se hur stor han har blivit nu. Efter BVC imorgon ska vi åka raka vägen hem till min mamma och äta middag där så mina småsyskon får sina julklappar också! :) Det ska bli kul, har inte varit med dom sen vi var i Karlsborg på begravning .. Lilleman har lagt sig för natten nu i alla fall, det är så skönt för nu har han börjat sova som vanligt igen, han vaknar kanske 2 gånger per natt men ett tag så vaknade han exakt varje timme och nu har han kommit in i någon period, han blir både gnälligare, argare och samtidigt gladare på samma gång. Alltså han visar mer känslor nu och han är ju mer medveten om omvärlden så det blir ju så mycket mera nya intryck, inte konstigt att han bara orkar vara vaken 2 timmar i taget typ. Tyvärr, kan jag inte lägga in några bilder från idag för det är något knas med programmet men jag ska försöka imorgon igen. :) Kan slänga in en annan bild då istället .. Godnatt! <3


En gammal bild på Valentino, han var bara 1 dag gammal min lilla pojke. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0